Захист та поновлення прав у сфері державної реєстрації

27 Червня 2019 року о 13:43

Проведеними реформами у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу громадянам надана можливість оскарження рішень дій та бездіяльності суб’єктів державної реєстрації, рішень, дій чи бездіяльності державних реєстраторів, звернувшись до органів юстиції за захистом своїх прав.

Кожен громадянин нашої області має можливість протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли він дізнався чи міг дізнатися про порушення своїх прав відповідною дією чи бездіяльністю, подати скаргу до постійно діючої Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Головному територіальному управлінні юстиції у Запорізькій області (далі – Комісія).

Чому даний механізм захисту прав є ефективним? По – перше, це досить швидкий спосіб захисту своїх прав. Так, подана на розгляд комісії скарга, розглядається у місячний строк, а у виключних випадках у строк, що не перевищує 45 календарних днів з дати реєстрації скарги, що дозволяє заявнику в максимально короткі строки поновити свої права. По – друге, розгляд Вашої скарги здійснюється абсолютно безкоштовно, що робить даний механізм захисту прав доступним абсолютно для всіх громадян, адже в деяких випадках шахраї користуються тим, що в людини немає коштів аби звернутися до суду та вже там доводити свою правоту, таким чином уникаючи будь-якої відповідальності за свої незаконні дії. По – третє, Комісія самостійно виконує резолютивну частину рішення, тобто, у скаржника відсутня необхідність повторно звертатись до державного реєстратора з комплектом документів та сплачувати адміністративний збір за проведення державної реєстрації.

Також, не слід забувати про те, що даний механізм захисту прав є досить простим. Все, що вам потрібно для того аби звернутися за захистом своїх прав – це належним чином оформлена скарга, чіткі вимоги до якої передбачені законодавством, а саме статтею 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та статтею 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань». Насправді ж процес складання скарги не потребує особливих знань у сфері права чи наявності юридичної освіти, проте у разі, якщо при її складанні у вас виникнуть якісь питання ви завжди можете звернутися за допомогою до Управління державної реєстрації Головного територіально управління юстиції в Запорізькій області.

Так, Управлінням державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області розроблені зразки складання скарг у сфері державної реєстрації з зазначенням обов’язкових вимог до їх оформлення, які можна переглянути на офіційному сайті Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області за посиланням: http://rszp.gov.ua/.

Також, ви маєте можливість звернутися до Управлінням державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області за адресою: м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, 5, де вам буде надана вичерпна консультація з приводу складання (оформлення) скарги та з будь-яких інших питань, пов’язаних з порядком оскарження рішень дій чи бездіяльності суб’єктів державної реєстрації та державних реєстраторів.

Крім того, ви маєте змогу звернутися за консультацією з приводу адміністративного захисту прав у сфері державної реєстрації та з питань процедури оформлення та подання скарги зателефонувавши до Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області за телефонами: (061) 764 17 27, (061) 764 16 43, (061) 764 57 79, де кваліфікованими фахівцями вам буде надана вся необхідна інформація, що дозволить вам без труднощів належним чином оформити та подати відповідну скаргу на розгляд комісії.

То ж, закликаємо всіх без винятку громадян, у випадку порушення Ваших прав та інтересів у сфері державної реєстрації, обов’язково звертатися за допомогою та ні в якому разі не боятися доводити свою правоту та захищати свої права, адже кожне ваше звернення, скарга чи телефонний дзвінок має велике значення для виявлення тих чи інших порушень законодавства у сфері державної реєстрації та притягнення винних осіб до відповідальності.